Followers

Wednesday, October 10, 2018

BBM3410/18 : LAMBAIAN BUMI OSAKA

Assalamualaikum WBT dan Salam Sejahtera

Lambaian Bumi Osaka???

Mengimbau dan mengamit memori di Bumi Matahari Terbit dua tahun yang lepas, di mana aku telah terpilih menjadi seorang pelajar yang dapat mengikuti program pertukaran pelajar ke Fukouka Japan. Kenangan yang sungguh berharga bagi seorang pelajar kampung yang berlatar belakangkan keluarga sederhana kerana dapat menjejaki ke negara orang.

Aku berada di negara orang selama 2 minggu. Selama berada di sana, pelbagai pengetahuan yang aku perolehi. Antaranya aku dapat mempelajari bahasa Jepun dan turut menuturnya sedikit demi sedikit. Mereka sangat mementingkan bahasa Ibunda mereka. Penduduk di sana juga peramahnya orangnya. Setiap pagi, dalam perjalanan ke kelas, aku pasti jumpa dengan orang-orang tua yang sedang berjoging. Mereka akan menegur kami semua.

Pensyarah di sana?? Ya Rabbi. Baik sangat-sangat. Satu hari, hujan lebat. Sensei sanggup datang jauh-jauh, jalan kaki tau, bawakan payung untuk kami semua. Terharu gila kot. tapi sensei sangat kelakar. Boleh dia ambil gambar kami semua tengah tidur dalam bas. yelaa. penat kot. Jadi ambil peluang yang ada untuk tidur. Hari terakhir sensei serahkan gambar-gambar tersebut pada kami semua. Gambarnya??Rahsiaaaaa. Hhahahaahahah

No comments:

Post a Comment

BBM3410/18 : VIDEO TANPA WAJAH

VIDEO TANPA WAJAH - Video ini perlu memilih satu lagu tema. - Video tanpa wajah ini dimana kesemua pelakon atau watak yang dimainkan tid...