Followers

Wednesday, October 3, 2018

BBM3410/18: INSTAGRAM DAN BLOG


Assalamualaikum. Hai sahabatku πŸ˜‰πŸ˜‰πŸ˜‰
Haa. Kali ni saya nak ceritakan berkaitan gambar-gambar yang perlu saya mengambilnya dengan pelbagai posisi. Seterusnya saya perlu memasukkan gambar-gambar tersebut ke dalam akaun Instagram dan juga membuat satu blog. Awak semua tahu apa yang saya rasai? 😁Malu seperti daun semalu. Mengapa saya berkata sebegitu? Saya sebenarnya seorang yang sangat pemalu untuk memasukkan gambar saya ke mana-mana laman sosial. Namun begitu, kelas saya pelajari untuk semester kali ini sangat mengubah kehidupan saya yang seorang yang pemalu dan juga buta IT. 

Walau bagaimanapun, saya banyak belajar cara bagaimana untuk mengambil gambar dengan pelbagai cara dan juga posisi. Pertamanya, saya belajar bagaimana mengambil gambar 'mug shot' dengan reaksi muka yang pelbagai. 'Mug shot' ini gambar yang kita ambil secara dekat seperti gambar 'passport' dengan emosi sedih, marah, dan lain-lain. Saya juga telah mempelajari cara mengambil gambar 'long short, medium short, potrait, bird's eye view, dan juga over the shoulder'.

Kesemua jenis gambar tersebut saya belajar cara bagaimana untuk mengambilnya dengan cara yang terbaik








No comments:

Post a Comment

BBM3410/18 : VIDEO TANPA WAJAH

VIDEO TANPA WAJAH - Video ini perlu memilih satu lagu tema. - Video tanpa wajah ini dimana kesemua pelakon atau watak yang dimainkan tid...